Ako dobre poznáte značku HUAWEI?

Dnes je spoločnosť Huawei pre všetkých známa najmä ako výrobca smartfónov. Poznáte však vývoj tohto čínskeho giganta?

Huawei v preklade znamená „čínsky úspech“ a presne to odzrkadľuje cestu tejto úspešnej značky. Za krátke obdobie sa jej podarilo dostať medzi najväčších výrobcov smatfónov na svete. Na základe počtu predaných kusov sa tak vyšplhala na popredné pozície predajných rebríčkov. Dokazujú to aj posledné výsledky renomovanej agentúry Gartner, podľa ktorých si značka Huawei drží stabilnú 3. priečku. Aktuálne môžeme tvrdiť, že produkty svojou kvalitou a technológiou oprávnene konkurujú značkám vedúcim na trhu ako Apple či Samsung.

Spoločnosť Huawei však nezačínala s predajom mobilných zariadení. Vznikla v roku 1987, v období modernizácie telekomunikačnej infraštruktúry čínskej vlády. Keďže čínske spoločnosti nemali potrebné technológie, dodávanie zariadení im zabezpečovali zahraničné spoločnosti. Tento problém sa rozhodol riešiť Ren Zhengfei, zakladateľ spoločnosti Huawei. Prostredníctvom reverzného inžinierstva zistil, ako fungujú telekomunikačné zariadenia a postavil na tom firmu. Spočiatku sa zameriavala na vývoj a predaj routerov a mobilných komunikačných zariadení, vďaka ktorým sa postarala o budovanie infraštruktúru malých miest. Úspech spoločnosti stál na nižších cenách, čo sa ale nikdy neodrazilo na kvalite produktov. Predaj bol však zameraný iba na biznis klientov, a to limitovalo možnosti expanzie firmy. Zmena prišla v roku 2004, keď Huawei priniesol na trh svoj prvý mobilný telefón, Huawei U626. Týmto modelom zahájili predaj . Po tomto kroku sa akoby roztrhlo vrece s novými, stále lepšími modelmi. Vďaka neustálemu vývoju sa smartfóny Huawei dokázali vypracovať do najvyššej triedy.

Spustenie predaja smartfónov bolo pre firmu kľúčové a umožnilo jej tak získať aktuálnu pozíciu na trhu. Koncom roku 2013 prišiel ďalší míľnik. Nová, samostatná značka Honor. A tým rast a vývoj firmy určite nekončí. Na trhu sa už objavili tablety, smart náramky Huawei a môžeme očakávať ďalšie rozšírenia portfólia. Zaujímavosťou je, že aktuálne na oddelení výskumu a vývoja Huawei pracuje zhruba 76 000 zamestnancov.

Je neuveriteľné akým pokrokom si značka za taký krátky čas prešla. Postupne si buduje stabilnú pozíciu na svetovom trhu a bude veľmi zaujímavé sledovať situáciu po prieniku na americký trh, ktorý sa voči tejto značke stavia zatiaľ rezervovane.